باز هم فرهنگ عذر خواهی
رييس ارشد و مديران شركت "نيروي برق توكيو " به طور حضوری از روستاييان آسيب ديده از تشعشعات راديو اكتيو نيروگاه اتمي فوكوشيما عذرخواهي كردند .
رييس ارشد و مديران شركت "نيروي برق توكيو " به طور حضوری از روستاييان آسيب ديده از تشعشعات راديو اكتيو نيروگاه اتمي فوكوشيما عذرخواهي كردند .




آیا می دانستید که حنجره زرافه تار صوتی ندارد و گنگ است؟
آیا می دانستید که قدیمی ترین بنا در شمال توکیو است که ۵۰ هزار سال قدمت دارد؟
مثل این آقا عرفان![]()
داشتم تو عکسام گشتی میزدم چشمم افتاد به این عکس که یکی از بچه های تدارکات اومده بود تو اتاق تا یه سندی رو براش تایید کنم سند مشکل داشت و من تایید نکردم نامرد رفته بود پیش یکی دیگه و بقییه ماجرا....

بعد از مدتی عکس تو فضای مجازی پخش شد و واکنش دوستان در عکس...
در يكي از محلههاي مركزي شهر پاريس، ديواري وسيع جا خوش كرده است كه سراميكهايي لاجوردي تنش را پوشاندهاند و
روي آن با 300 زبان زنده دنيا بيش از هزار بار به رنگي سپيد نوشته شده است: «دوستت دارم».
سهم ما ايرانيها هم، دو تا از آن دوستت دارمهاست كه يكي از آنها بالاي ديوار قرار گرفته است و ديگري تقريبا در مركزش.
دوستت دارمهاي ايراني جاي خوبي قرار گرفتهاند و چشم هر گردشگري دستكم يك بار آنها را ميبيند،
(تو تصاویری که براتون گذاشتم مشخصه ) شايد به اين دليل كه خط ايراني زيباست،
شايد هم به اين خاطر كه ما ايرانيها به عاشقي معروفيم.
ما عشق را نسل به نسل در روح يادگاريهايمان دميدهايم، عشق اگر نبود، هنرهايمان ماندگار نميشد،
ادبياتمان شكل نميگرفت و بناهاي تاريخيمان استوار نميماند،
و شايد اصلا ايراني هم وجود نداشت چه، عشق، به همه آنها كه به آن باور دارند، طعم جاودانگي ميچشاند.
آن كه اين ديوار را بنا كرده، حتما ميدانسته است كه بازديدكنندگانش، «دوستت دارم» را به همه زبانهاي دنيا نميدانند،
اما مطمئن بوده است كه جادويي در اين چند كلمه نهفته است كه حتي بدون فهميده شدن معنايش، چشمها را مينوازد.
غرضم از نوشتن ماجراي ديوار دوستت دارم اين نيست كه بگويم ما ايرانيها هم به ديواري مانند آن نياز داريم، هر چند كه اگر آن را داشتيم، دلمان خوشتر بود،
اما حرفم اين است كه شهر ما، به پايتخت ايرانيهاي عاشق نميماند، اينجا شهري است كه ديوارهايش «دوستت دارم» را فرياد نميزنند،
شهري كه «دوستت دارم» را كم دارد.و اینکه ما دوست داشتن همدیگر را فراموش کردیم.
من اخيرا يک سايت اينترنتی پيدا کرده ام بنام " global rich list " که نشان ميدهد ثروت های روی زمين چگونه بين بندگان خدا تقسيم شده است .
بر اساس بر آورد هايی که من با کمک اين سايت انجام دادم ؛ اگر شما سالانه هفتاد و پنجهزار دلار در آمد داشته باشيد ( يعنی معادل در آمد طبقه متوسط امريکا )از پنج ميليارد و 955 ميليون نفر از ساکنان کره زمين ثروتمند تر هستيد ( يادتان باشد که جمعيت کره زمين شش ميليارد و پانصد ميليون نفر است )
اگر می خواهيد بدانيد جايگاه شما در اين دنيای سرشار از عدالت و برابری کجاست ؛ و سهم شما از اين ثروت جهانی چقدر است ؛ لطفا قدم رنجه بفرماييد و سری به سايت global rich list بزنيد تا دود از کله مبارک تان بلند بشود !!
دیروز
آنکس که بداند و بداند که بداند *** اسب خرد از گنبد گردون بجهاند
آنکس که بداند و نداند که بداند *** بیدار کنیدش که بسی خفته نماند
آنکس که نداند و بداند که نداند *** لنگان خرک خویش به منزل برساند
آنکس که نداند و نداند که نداند *** در جهل مرکب ابدالدهر بماند
***********************************
امروز
آنکس که بداند و بداند که بداند *** باید برود غازبه کنجی بچراند
آنکس که بداند و نداند که بداند *** بهتر برود خویش به گوری بتپاند
آنکس که نداند و بداند که نداند *** با پارتی وبا پول خر خویش براند
آنکس که نداند و نداند که نداند *** برپست ریاست ابدالدهر بماند